۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۶۳۷۵۳۰
کلاهبرداری بزرگ قرن (1)؛

یادداشت | صلحی به رنگ آمریکا و سرزمینی به رنگ خون

یادداشت | صلحی به رنگ آمریکا و سرزمینی به رنگ خون
آمریکا به نام صلح و تحت عنوان معامله قرن درپی نابودی سرزمین اسلامی فلسطین است.

خبرگزاری رسا – گروه بین الملل: دونالد ترامپ رییس‌ جمهور آمریکا سه‌شنبه طی مراسمی با حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست ‌وزیر رژیم صهیونیستی به طور رسمی از طرح آمریکایی - صهیونیستی موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد.

این اقدام ترامپ با واکنش های مثبت و منفی بسیاری مواجه بوده است به طوری که می توان گفت که جهان در برابر این طرح به دو قسمت موافق و مخالف تقسیم شده است، بر این اساس حجت الاسلام عارف ابراهیمی پژوهشگر حوزه علمیه قم طی یادداشتی به بررسی این موضوع پرداخته است که در ادامه تقدیم خوانندگان گرامی می شود.

حساب توئیتر سایت رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در واکنش به طرح شوم معامله قرن بیان داشت: «به کوری چشم دولتمردان آمریکا سیاست شیطانی و خبیث آمریکا در مورد فلسطین با نام معامله قرن به توفیق الهی هرگز تحقّق نخواهد یافت. در مورد یهودی شدن بیت المقدس که می گویند باید دست یهود باشد، غلط بیخودی می‌کنند. قضیّه‌ فلسطین از یادها نخواهد رفت و مسلّماً ملّت فلسطین و همه ملّت های مسلمان در مقابل آنان خواهند ایستاد و نمی گذارند معامله قرن اتفاق بیفتد.»

همان طور که امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) فرموده اند این طرح هرگز تحقق نخواهد یافت، اما این مساله ما را بی نیاز از بررسی این موضوع مهم نمی کند زیرا دشمن شناسی و مقابله با دسیسه های آنان از مسائل بسیار مهمی است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب می باشد.

ترامپ با این طرح، 7 مورد را بدون قید و شرط خاصی تقدیم رژیم اشغالگر اسرائیل کرده است که به شرح ذیل است:

1. وتوی احتمالی هر قطعنامه‌ای علیه اسرائیل در شورای امنیت

طبق این ماده رژیم صهیونیستی در واقع مصونیت بین المللی و سیاسی پیدا می کند و می تواند هر اقدامی که بخواهد علیه ملت فلسطین انجام دهد و این اقدام جدیدی نیست که ترامپ آن را مطرح کرده است بلکه بارها شاهد آن بودیم که آمریکا و همپیمانانش هر نوع قطعنامه ای را علیه اسرائیل وتو کرده است و طرح این مساله در این جا به این دلیل است که به این اقدام خود یک وجهه قانونی بدهند.

2. معرفی قدس به عنوان پایتخت بلامنازع اسرائیل

طبق این ماده قدس به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته می شود و به هیچ عنوان تقسیم نمی شود و «ابودیس» با مساحتی حداکثر 4 کیلومتر مربع به عنوان پایتخت دولت آینده فلسطین معرفی می شود. دونالد ترامپ به خوبی می داند که ابودیس جز قدس نیست ولی نام قدس شرقی بر آن قرار داده است که بتواند به این وسیله افکار عمومی را فریب دهد.

3. لغو تمام قید وبندها درباره شهرک‌های اسرائیلی در آینده

اسرائیلی ها با این بند خود را از هر گونه وضع قانون احتمالی در آینده معاف می کنند که به این وسیله بتوانند بیشتر بر مردم فلسطین فشار بیاورند و به خواسته های شوم خود دست پیدا کنند.

یادداشت | صلحی به رنگ آمریکا و سرزمینی به رنگ خون

4. حاکمیت اسرائیل بر دره اردن

ترامپ با درج این ماده در معامله شوم قرن، در واقع سی درصد کرانه باختری که بالغ بر 400 کیلومتر مربع می شود را به حراج گذشته و بدون هیچ پیش شرطی به رژیم اشغالگر صهیونیستی هدیه کرده است.

لازم به ذکر است که ترامپ در حالی این 400 کیلومتر مربع را به اسرائیل می دهد که در مقابل آن ابودیس با 4 کیلومتر مربع به فلسطینی ها داده شده است که این نوع معامله وجدان هر انسان آزاده ای را به درد می آورد.

ممکن است که در اینجا سوال پیش بیاید که اسرائیل چگونه می خواهد این منطقه را تصاحب کند؟ جواب های متعددی می توان به این سوال داد ولی یکی از ساده ترین اقداماتی که اسرائیلی ها می توانند در این زمینه انجام دهند، قطع آب، برق و گاز کرانه باختری است. همان طور که می دانید مسؤولان کرانه باختری طبق توافقات قبلی خود با رژیم صهیونیستی، آب شرب، برق و گاز بخش عمده کرانه باختری را از اسرائیل تامین می کنند بر این اساس صهیونیسیت ها با قطع این شریان های حیاتی می تواند به شدت بر مردم مظلوم فلسطین فشار بیاورند به طوری که یا از سرزمین های خود کوچ کنند و یا تن به خواسته های اسرائیلی ها بدهند.

5. موافقت با حاکمیت اسرائیل بر شهرک‌ها

تاکنون مردم فلسطین به هیچ عنوان حاکمیت رژیم اشغالگر صهیونیستی بر شهرک ها و اراضی خود را نپذیرفته اند، بنابراین دونالد ترامپ با بخش از طرح خود می خواهد که مردم فلسطین این حقارت را بپذیرند و خود دو دستی کشورشان را به اسرائیل تحویل دهند و از حقوق شرعی و قانونیشان نیز چشم پوشی کنند.

6. لغو مدیریت نظامی در قبال شهرک‌نشینان

نظامیان فلسطینی ساکن در کرانه باختری به طور مستقیم و غیر مستقیم تحت مدیریت رژیم اشغالگر صهیونیستی فعالیت می کنند به طوری که حتی لباس های نظامی خود را اسرائیلی ها تامین می کنند، بنابراین به ظاهر این بند به نفع فلسطینی ها باشد ولی در حقیقت به زیان آن ها محسوب می شود، زیرا فلسطینی ها را برای تامین امنیت خود دچار چالش جدی می کند.

7. لغو حق بازگشت آوارگان

فلسطینی ها ماه ها و بلکه سال ها برای بازگشت خود به میهن اصلیشان تلاش می کنند، اما با مخالفت اسرائیلی ها مواجه می شوند؛ رییس جمهور آمریکا با این بند می خواهد که حق بازگشت آوارگان به میهن خود را از آنان سلب کند تا هر گونه تلاش فلسطینی ها برای بازگشت به سرزمین هایشان از نظر معامله قرن، محکوم باشد.

 

در ادامه سایر بندهای این طرح شوم را که به زبان انگلیسی 181 صفحه است، شرح خواهیم داد....

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
133 نماینده مجلس عوام انگلیس در بیانیه‌ای ضمن ابراز تأسف از محتوای «معامله قرن»، خواستار مخالفت دولت این کشور با این طرح شدند.
3
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
طرح موسوم به «معامله قرن» تا زمانیکه خواسته‌های عادلانه و مشروع ملت فلسطین را محقق نکند، هرگز موفقیتی نخواهد داشت.
3
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
سکوت شخصیت های برجسته و تاثیرگذار در برابر این طرح خیانت به اسلام است.
3
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
معامله قرن هرگز محقق نخواهد شد
3
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
شش سال مذاکره ظریف چه بدست آورد؟
3
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
کشورهای غربی و عربی، فلسطین را به رژیم صهیونیستی فروختند.
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴
خیلی خوب بود، استفاده کردیم، تشکر از اقای ابراهیمی
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹
تحلیل خوبی بود.
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
افراد زندانی و شروری که در انگلستان بودند، آمریکا را بوجود آوردند و در نقطه دیگر نیز اسرائیل را تشکیل دادند.
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
رسانه های جهانی ابزار اعمال قدرت آمریکا و غرب در جهان مادی امروز هستند؛ استکبار نیز با تولیدات سینمایی، پیام های مادیگرایانه و ایجاد جذابیت های کاذب، افکار مردم جهان را به جهان‌بینی و نظام فکری اومانیسم و مسیر دوری از خداباوری سوق می دهد. با توجه به ضعف امکانات قدرت و رسانه در بین خداباوران بعید است تحولی عمیق در جهان را شاهد باشیم. زیرا گفتمان غالی و مسلط بر رسانه ها بر اساس باورهای کمونیستی یا لیبرالیستی شکل گرفته است.
0
0